Ravinto ja terveys

Toimitusehdot


Ostaminen ja tilaaminen

Tekemällä tilauksen sitoudut Life- verkkokaupan tilaus- ja toimitusehtoihin sellaisenaan. Luethan ehdot tarkasti. Verkkokaupasta ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä.
Verkkokaupan tuotteet ovat varastotavaraa, joten tilapäisesti jokin tuote voi olla hetkellisesti myyty loppuun ja se toimitetaan heti uuden erän saavuttua. Pidätämme oikeudet muutoksiin. Toimitamme tilauksia toistaiseksi ainoastaan Suomeen. Tilauksen vähimmäisarvo on 10,00 €.


Tuotteet ja tuotehinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä ja ovat voimassa ainoastaan verkkokaupassa. Hintoihin sisältyy arvonlisäveroa. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.


Maksutavat


Verkkopankkimaksulla
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.


Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Life Finland Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Adyen N.V.


Adyen N.V. toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Adyen N.V.:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Adyen N.V. on myös maksun saaja.


Adyen N.V.,
y-tunnus: 34259528

Simon Carmiggeltstraat 6-50
1011 DJ in Amsterdam

the Netherlands


Toimitustavat


POSTI

Postipaketti sekä pakettiautomaatti. Lähetys on vastaanottajan noudettavissa valitsemastaan postitoimipaikasta tai pakettiautomaatista. Paketin sisältöä ei mainita pakkauksessa.

· Lähetys on noudettavissa 7 vuorokauden ajan saapumisilmoituksesta.

BUDBEE

Budbee box pakettiautomaatti tai Budbee toimitus kotiovelle.

Budbee toimittaa aina arki-iltaisin klo 17 - 22 välisenä aikana suoraan kotiovellesi. Budbee toimitus on 100 % päästökompensoitu ja fossiiliton. Lähtökohtaisesti toimitus on perillä seuraavana arkipäivänä tilauksestasi.  Voit kuitenkin halutessasi itse muuttaa toimitusaikaa Budbee -sovelluksen kautta.



Toimitusaika ja toimitukset

Tilaukset käsitellään ja lähetetään yleensä tilaustasi seuraavana arkipäivänä. Poikkeuksia voi esiintyä. Toimitusaika on 2-3 arkipäivää ja se lasketaan toimituspäivän jälkeisestä arkipäivästä. Ruuhka-aikoina, esimerkiksi kampanjoissa tai pyhinä, toimituksissa ja tilausten käsittelyssä voi olla ajoittain viivästyksiä. Kun tilauksesi on lähtenyt, saat sille lähetystunnuksen automaattisesti ilmoittamaasi sähköpostiin ja voit seurata lähetyksen kulkua osoitteessa posti.fi, matkahuolto.fi tai Budbeen sovelluksessa. Saat ilmoituksen lähetyksen saapumisesta tekstiviestitse siihen matkapuhelinnumeroon sekä sähköpostiin, jonka olet ilmoittanut tilatessasi.


Lähetys toimitetaan ensisijaisesti asiakkaan valitsemaan toimitusosoitteeseen, mutta huomaathan kuitenkin, että pakettiautomaattien ollessa täynnä, Posti voi ohjata paketin toiseen toimipisteeseen noudettavaksi. Tällaisessa tapauksessa tulee lähetys noutaa siitä osoitteesta, jonka Posti on saapumisilmoituksessa ilmoittanut. Toimitusvahvistuksen jälkeen valittua toimitusosoitetta ei voi muuttaa. Tarkistathan toimitusvahvistuksen jälkeen muutaman päivän sisällä myös sähköpostisi roskaposti-kansion saapumisilmoituksen varalta, jos et ole saanut sitä tekstiviestitse.


Poikkeuksia voi esiintyä, joten jos et ole saanut tilaustasi 7 arkipäivän kuluessa toimitusvahvistuksesta olethan meihin yhteydessä asiakaspalvelu@life.fi . Oletamme paketin toimitetuksi 30 päivän kuluessa toimitusvahvistuksesta, joten tilaajalla on velvollisuus ottaa meihin yhteyttä, jos ei ole tämän ajan kuluessa saanut lähetystään. Huomaathan, että arkipyhät voivat aiheuttaa poikkeuksia toimitusaikoihin. Life Verkkokauppa ei ole vastuussa mistään viivästyksistä, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin emme pysty vaikuttamaan.


Postin ja Budbee lähetykset on noudettava 7 päivän kuluessa saapumisilmoituksesta.

Paketit palautuvat automaattisesti lähettäjälle tämän jälkeen ja veloitamme 15€ noutamattoman paketin uudelleen lähetyksestä. Uudelleenlähetys vaatii, että lähetystä ei ole purettu. Olethan aina yhteydessä meihin sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@life.fi noutamattomista lähetyksistä.


Toimituskulut

· Posti: 4,90 euroa.

· Budbee: toimitus pakettiautomaattiin 3,90 euroa, kotiinkuljetus 4,80 euroa.

· Posti kotiinkuljetus: 9,90 euroa, joka lisätään aina riippumatta tilauksen suuruudesta.

Huom! Yli 49,00 euron tilaukset ilman toimituskuluja noutopisteisiin.


Ajantasaiset toimituskulut näet aina suoraan ostoskoristasi "valitse kuljetustapa" kohdasta.


Palautukset

Mitä tehdä, jos tuote on rikkoutunut tai vääränlainen?

Meille on tärkeää, että tuotteet ovat saapuneet sinulle ehjinä ja oikein keräiltynä. Ilmoitathan heti asiakaspalvelu@life.fi, jos tuotteet eivät vastaa tilaamiasi tuotteita tai joku tuote on esim. rikkoutunut kuljetuksessa. Autamme Sinua saamaan uuden tuotteen rikkoutuneen tilalle.

Jos olet tilannut vahingossa esim. väärän värisen tai kokoisen tuotteen, niin tarkista onko haluamaasi tuotetta saatavilla Life Verkkokaupassa, tilaa haluamasi tuote ensin ja sen jälkeen palauta väärä tuote meille alla olevien ohjeiden mukaan. Aina voi kysyä apua ja neuvoja asiakaspalvelu@life.fi kautta.


Voiko verkkokaupan tuotteita palauttaa Life myymälöihin?

Huomaathan, että Life Verkkokaupasta ostamiasi tuotteita ei voi palauttaa eikä vaihtaa Life myymälöissä, mutta Life Verkkokauppaan tuotteilla on Suomen kuluttajalain mukaan 14 päivän palautusoikeus.


Miten palautus tapahtuu?

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. Kaikki sinetit, tuotelaput, käyttöohjeet, varasosat ym. pitää olla kuten ne olivat saadessasi tuotteen.

Palauta tuotteet alkuperäispakkauksissaan ja laita pakettiin mukaan tilausvahvistuksessa näkyvä tilausnumero, oma nimesi ja osoitteesi sekä palautuksen syy. Se nopeuttaa palautusten käsittelyä merkittävästi.

Kun paketti on palautunut meille takaisin, tarkistamme palautettavien tuotteiden myyntikelpoisuuden ja vasta sen jälkeen pystymme palauttamaan maksamasi summan sen maksutavan kautta, jolla alkuperäinen maksu oli tehty. Olethan siis kärsivällinen, tähän voi kulua jonkin verran aikaa. Jos Sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä asiakaspalvelu@life.fi. Autamme mielellämme.


Asiakkaana olet itse vastuussa palautusmaksusta, ja palautus voidaan tehdä kahdella tavalla. Postin tai Budbeen kautta. Katso ohjeet alta:


POSTI

Voit palauttaa paketin Postin palvelupisteen kautta kirjoittamalla paketin päälle:

Life Logistics/Life.fi

PO Box 10850

21422 Lieto

Säilytä palautuskuitti, jonka saat jättäessäsi paketin toimipisteeseen.


Kun varaat palautuksen Postin verkkosivun tai toimituspaikan kautta, huomioithan että sinun on valittava "Palautus postiin" eikä "Palautus pakettilokeroon", jotta paketti toimitetaan oikein.

Posti.fi


BUDBEE

· Nouto kotoa

1. Napsauta linkkiä tai siirry tilaukseesi Budbee sovelluksessa ja napsauta ”Varaa palautuksen nouto” -painiketta.

2. Pakkaa tuotteet verkkokaupan ohjeiden mukaan. Sinun ei tarvitse tulostaa pakkausmerkintöjä, Budbee huolehtii siitä!

3. Valitse itsellesi sopiva noutoaika. Valitse, haluatko jättää paketin oven ulkopuolelle vai luovutatko sen kuljettajalle henkilökohtaisesti.

4. Budbee pitää sinut ajan tasalla tekstiviestien tai sovellusilmoituksen välityksellä ja voit seurata kuljettajaa kartaltamme reaaliajassa.

· Budbee Box

1. Mene tilauksesi tietoihin ja valitse "varaa palautus". Pakkaa tuotteet verkkokaupan ohjeiden mukaisesti ja valitse mihin pakettiautomaattiin haluat palauttaa ne. Sinun ei tarvitse tulostaa mitään, Budbee hoitaa kaiken puolestasi!

2. Vahvistusviestin jälkeen sinulla on kaksi tuntia aikaa mennä pakettiautomaatille, näppäillä PIN-koodi ja jättää tuotteesi sinne. Etkö ehtinyt ajoissa? Ei hätää, voit varata uuden palautuksen sovelluksesta.

3. Budbee ilmoittaa sinulle, kun palautuksesi on noudettu ja matkaa kohti verkkokauppaa.

4. Pakettisi on saapunut verkkokaupan varastolle ja kauppa alkaa käsitellä palautustasi.


Budbeen kautta tapahtuvissa palautuksissa otamme 5EUR palautusmaksun palautuksen yhteydessä, kun palautus on käsitelty varastossa. Jäljelle jäävä summa palautetaan.


Myymäläostosten palautukset

Myymäläostoksissa sovellamme Kilpailu- ja kuluttajaviraston vaihto- ja palautusoikeutta. Virheettömillä tuotteilla ei ole lakiin perustuvaa vaihto- tai palautusoikeutta myymälästä ostettuina. Mahdolliset myymäläpalautukset on tehtävä samaan myymälään mistä ostos on tehty. Tarkemmat tiedot ovat luettavissa Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla Vaihto- ja palautusoikeus.


Peruutukset

Tilauksen peruutus on mahdollista tilanteissa, joissa tilaustasi ei ole ehditty vielä käsittelemään verkkokauppamme toimesta. Olethan peruutustilanteissa yhteydessä asiakaspalveluun asiakaspalvelu@life.fi mahdollisimman pian tilauksesi teon jälkeen. Asiakaspalvelumme aukioloajat löydät yhteystiedot -sivuilta. Jo käsiteltyjä tilauksia emme pysty peruuttamaan.


Mikäli haluat perua tilauksesi, tarvitsemme tilausnumerosi, nimesi ja sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi.


Peruutustapauksissa rahat palautetaan suoraan alkuperäisen maksutavan mukaan. Maksuliikenteestä johtuen maksun palautumisessa asiakkaan tilille saattaa kulua useita pankkipäiviä. Klarnan laskulla tehdyt tilaukset näkyvät peruutettuina Klarnan sovelluksessa.


Erimielisyyksien ratkaiseminen

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).


Rekisteröityminen asiakkaaksi ja kirjautuminen omille sivuille

Voit nyt rekisteröityä life clubin jäseneksi ja kirjautua verkkokauppaan kirjautumissivuiltamme www.life.fi/login.

Kirjautumislinkki omaan profiiliin löytyy myös life.fi -sivujen yläreunan Omat sivuni napista. Omilla sivuilla näet tilaushistoriasi, sinulle kerääntyneet bonuspisteet ja ekslusiiviset alennukset sekä voit hallita ja muuttaa helposti profiilisi tietoja tai salasanaa.