Ilmainen toimitus yli 29€
Chat arkisin klo 9-21 ja la 10-15
Nopeat toimitukset

Toimitusehdot

Ostaminen ja tilaaminen

Tekemällä tilauksen sitoudut Life- verkkokaupan tilaus- ja toimitusehtoihin sellaisenaan. Luethan ehdot tarkasti.

Verkkokaupasta ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä.
Verkkokaupan tuotteet ovat varastotavaraa, joten tilapäisesti jokin tuote voi olla hetkellisesti myyty loppuun ja se toimitetaan heti uuden erän saavuttua. Pidätämme oikeudet muutoksiin.
Toimitamme tilauksia toistaiseksi ainoastaan Suomeen.
Tilauksen vähimmäisarvo on 10,00 €.


Tuotteet ja tuotehinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä ja ovat voimassa ainoastaan verkkokaupassa. Hintoihin sisältyy arvonlisäveroa. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.


Maksutavat


Verkkopankkimaksulla
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.


Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Life Finland Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Adyen N.V.


Adyen N.V. toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Adyen N.V.:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Adyen N.V. on myös maksun saaja.


Adyen N.V.,
y-tunnus: 34259528

Simon Carmiggeltstraat 6-50
1011 DJ in Amsterdam

the Netherlands


Toimitustavat


POSTI

Postipaketti sekä pakettiautomaatti. Lähetys on vastaanottajan noudettavissa valitsemastaan postitoimipaikasta tai pakettiautomaatista. Paketin sisältöä ei mainita pakkauksessa.

· Lähetys on noudettavissa 7 vuorokauden ajan saapumisilmoituksesta.


MATKAHUOLTO

Lähellä-paketti Matkahuolto, Matkahuolto-asiamies, K-market, R-Kioski tai muu Matkahuollon pakettipiste.

· Lähetys on noudettavissa 7 vuorokauden ajan saapumisilmoituksesta.


BUDBEE

Budbee box pakettiautomaatti tai Budbee toimitus kotiovelle.

Budbee toimittaa aina arki-iltaisin klo 17 - 22 välisenä aikana suoraan kotiovellesi. Budbee toimitus on 100 % päästökompensoitu ja fossiiliton. Lähtökohtaisesti toimitus on perillä seuraavana arkipäivänä tilauksestasi.  Voit kuitenkin halutessasi itse muuttaa toimitusaikaa Budbee -sovelluksen kautta.


POST NORD NOUTOPISTE

Ympäristöystävällinentoimitusvalitsemaasi PostNordin palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin. Arvioitu toimitusaika 1–3päivää.

· Lähetys on noudettavissa 7 vuorokauden ajan saapumisilmoituksesta


POST NORD KOTIINKULJETUS

· Ympäristöystävällinen toimitus ovellesi sovittuna ajankohtana. Arvioitu toimitusaika 1–3 päivää.

Tilaukset käsitellään yleensä tilaustasi seuraavana arkipäivänä. Poikkeuksia voi esiintyä. Toimitusaika on 2-3 arkipäivää ja se lasketaan toimituspäivän jälkeisestä arkipäivästä. Ruuhka-aikoina, esimerkiksi kampanjoissa tai pyhinä, toimituksissa ja tilausten käsittelyssä voi olla ajoittain viivästyksiä. Kun tilauksesi on lähtenyt saat sille lähetystunnuksen automaattisesti ilmoittamaanne sähköpostiin ja voitte seurata lähetyksen kulkua osoitteessa posti.fi. Saat ilmoituksen lähetyksen saapumisesta tekstiviestitse siihen matkapuhelinnumeroon sekä sähköpostiin, jonka olet ilmoittanut asiakastilillesi. Lähetys toimitetaan ensisijaisesti asiakkaan valitsemaan toimitusosoitteeseen huomaathan kuitenkin, että pakettiautomaattien ollessa täynnä, Posti voi ohjata paketin toiseen toimipisteeseen noudettavaksi. Tälläisessä tapauksessa tulee lähetys noutaa siitä osoitteesta, jonka Posti on saapumisilmoituksessa ilmoittanut. Toimitusvahvistuksen jälkeen valittua toimitusosoitetta ei voi muuttaa. Tarkistathan toimitusvahvistuksen jälkeen muutaman päivän sisällä myös sähköpostisi roskaposti-kansion saapumisilmoituksen varalta jos et ole saanut sitä tekstiviestitse.


Poikkeuksia voi esiintyä joten jos et ole saanut tilaustasi 7 arkipäivän kuluessa toimitusvahvistuksesta olethan meihin yhteydessä. Oletamme paketin toimitetuksi 30 päivän kuluessa toimitusvahvistuksesta, joten tilaajalla on velvollisuus ottaa meihin yhteyttä jos ei ole tämän ajan kuluessa saanut lähetystään. Huomaathan, että arkipyhät voivat aiheuttaa poikkeuksia toimitusaikoihin. Life verkkokauppa ei ole vastuussa mistään viivästyksistä, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin emme pysty vaikuttamaan.

Postin lähetykset on noudettava 7 päivän kuluessa saapumisilmoituksesta. Paketit palautuvat automaattisesti lähettäjällle tämän jälkeen ja veloitamme noutamattoman paketin uudelleen lähetyksestä. Uudelleenlähetys vaatii, että lähetystä ei ole purettu. Olethan aina yhteydessä meihin sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@life.fi noutamattomista lähetyksistä. Yhteystietojen paikkansa pitävyys on asiakkaan vastuulla emmekä uudelleenlähetä veloituksetta tilauksia joissa on ollut virhe vastaanottajan yhteystiedoissa.


Toimituskulut

· Posti, Matkahuolto ja Post Nord: 4,90 euroa

· Budbee: toimitus pakettiautomaattiin 3,90 euroa, kotiinkuljetus 4,80 euroa.

Huom! Yli 29,00 euron tilaukset ilman toimituskuluja


· Poikkeus: Postin, Matkahuollon ja Post Nordin kotiinkuljetus: 9,90 euroa, joka lisätään aina riippumatta tilauksen suuruudesta.


Toimitusaika

Tilaukset käsitellään ja lähetetään yleensätilaustasi seuraavana arkipäivänä. Poikkeuksia voi esiintyä. Toimitusaika on 2-3 arkipäivää ja se lasketaan toimituspäivän jälkeisestä arkipäivästä. Ruuhka-aikoina, esimerkiksi kampanjoissa tai pyhinä, toimituksissa ja tilausten käsittelyssä voi olla ajoittain viivästyksiä. Kun tilauksesi on lähtenyt, saat sille lähetystunnuksen automaattisesti ilmoittamaasi sähköpostiin ja voit seurata lähetyksen kulkua osoitteessa posti.fi. / matkahuolto.fi tai Budbeen sovelluksessa. Saat ilmoituksen lähetyksen saapumisesta tekstiviestitse siihen matkapuhelinnumeroon sekä sähköpostiin, jonka olet ilmoittanut tilatessasi.

Lähetys toimitetaan ensisijaisesti asiakkaan valitsemaan toimitusosoitteeseen, mutta huomaathan kuitenkin, että pakettiautomaattien ollessa täynnä, Posti voi ohjata paketin toiseen toimipisteeseen noudettavaksi. Tällaisessa tapauksessa tulee lähetys noutaa siitä osoitteesta, jonka Posti on saapumisilmoituksessa ilmoittanut. Toimitusvahvistuksen jälkeen valittua toimitusosoitetta ei voi muuttaa. Tarkistathan toimitusvahvistuksen jälkeen muutaman päivän sisällä myös sähköpostisi roskaposti-kansion saapumisilmoituksen varalta, jos et ole saanut sitä tekstiviestitse.

Poikkeuksia voi esiintyä, joten jos et ole saanut tilaustasi 7 arkipäivän kuluessa toimitusvahvistuksesta olethan meihin yhteydessä asiakaspalvelu@life.fi . Oletamme paketin toimitetuksi 30 päivän kuluessa toimitusvahvistuksesta, joten tilaajalla on velvollisuus ottaa meihin yhteyttä, jos ei ole tämän ajan kuluessa saanut lähetystään. Huomaathan, että arkipyhät voivat aiheuttaa poikkeuksia toimitusaikoihin. Life Verkkokauppa ei ole vastuussa mistään viivästyksistä, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin emme pysty vaikuttamaan.

Postin la Matkahuollon lähetykset on noudettava 7 päivän kuluessa saapumisilmoituksesta.

Paketit palautuvat automaattisesti lähettäjälle tämän jälkeen ja veloitamme noutamattoman paketin uudelleen lähetyksestä. Uudelleenlähetys vaatii, että lähetystä ei ole purettu. Olethan aina yhteydessä meihin sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@life.fi noutamattomista lähetyksistä.


Palautukset

Mitä tehdä, jos tuote on rikkoutunut tai vääränlainen?

Meille on tärkeää, että tuotteet ovat saapuneet sinulle ehjinä ja oikein keräiltynä. Ilmoitathan heti asiakaspalvelu@life.fi, jos tuotteet eivät vastaa tilaamiasi tuotteita tai joku tuote on esim. rikkoutunut kuljetuksessa. Autamme Sinua saamaan uuden tuotteen rikkoutuneen tilalle.

Jos olet tilannut vahingossa esim. väärän värisen tai kokoisen tuotteen, niin tarkista onko haluamaasi tuotetta saatavilla Life Verkkokaupassa, tilaa haluamasi tuote ensin ja sen jälkeen palauta väärä tuote meille alla olevien ohjeiden mukaan. Aina voi kysyä apua ja neuvoja asiakaspalvelu@life.fi kautta.


Voiko verkkokaupan tuotteita palauttaa Life myymälöihin?

Huomaathan, että Life Verkkokaupasta ostamiasi tuotteita ei voi palauttaa eikä vaihtaa Life myymälöissä, mutta Life Verkkokauppaan tuotteilla on Suomen kuluttajalain mukaan 14 päivän palautusoikeus.


Miten palautus tapahtuu?

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. Kaikki sinetit, tuotelaput, käyttöohjeet, varasosat ym. pitää olla kuten ne olivat saadessasi tuotteen.

Palauta tuotteet alkuperäispakkauksissaan ja laita pakettiin mukaan tilausvahvistuksessa näkyvä tilausnumero, oma nimesi ja osoitteesi sekä palautuksen syy. Se nopeuttaa palautusten käsittelyä merkittävästi.

Kun paketti on palautunut meille takaisin, tarkistamme palautettavien tuotteiden myyntikelpoisuuden ja vasta sen jälkeen pystymme palauttamaan maksamasi summan sen maksutavan kautta, jolla alkuperäinen maksu oli tehty. Olethan siis kärsivällinen, tähän voi kulua jonkin verran aikaa. Jos Sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä asiakaspalvelu@life.fi. Autamme mielellämme.


Voit palauttaa paketin veloituksetta seuraavilla tavoilla:


POSTI

· Voit palauttaa paketin veloituksetta Postin palvelupisteen kautta kirjoittamalla paketin päälle:

Asiakaspalautusnumero 637549, Life Verkkokauppa, Sorvaajankatu 15, 00880 Helsinki.

Säilytä palautuskuitti, jonka saat jättäessäsi paketin toimipisteeseen.


MATKAHUOLTO

· Valitse Matkahuollon Saapuvat paketit -listalta palautettava paketti, jonka jälkeen Palauta-nappi tulee näkyviin ja voit aktivoida palautuksen. Saat aktivointikoodin, jolla voit jättää palautuksen mihin tahansa Matkahuollon automaattiin tai palvelupisteeseen.

Kirjoita paketin päälle koodi ja osoite Life Verkkokauppa, Sorvaajankatu 15, 00880 Helsinki.

Säilytä palautuskuitti, jonka saat jättäessäsi paketin toimipisteeseen


BUDBEE

· Nouto kotoa

1. Napsauta linkkiä tai siirry tilaukseesi Budbee sovelluksessa ja napsauta ”Varaa palautuksen nouto” -painiketta.

2. Pakkaa tuotteet verkkokaupan ohjeiden mukaan. Sinun ei tarvitse tulostaa pakkausmerkintöjä, Budbee huolehtii siitä!

3. Valitse itsellesi sopiva noutoaika. Valitse, haluatko jättää paketin oven ulkopuolelle vai luovutatko sen kuljettajalle henkilökohtaisesti.

4. Budbee pitää sinut ajan tasalla tekstiviestien tai sovellusilmoituksen välityksellä ja voit seurata kuljettajaa kartaltamme reaaliajassa.

· Budbee Box

1. Mene tilauksesi tietoihin ja valitse "varaa palautus". Pakkaa tuotteet verkkokaupan ohjeiden mukaisesti ja valitse mihin pakettiautomaattiin haluat palauttaa ne. Sinun ei tarvitse tulostaa mitään, Budbee hoitaa kaiken puolestasi!

2. Vahvistusviestin jälkeen sinulla on kaksi tuntia aikaa mennä pakettiautomaatille, näppäillä PIN-koodi ja jättää tuotteesi sinne. Etkö ehtinyt ajoissa? Ei hätää, voit varata uuden palautuksen sovelluksesta.

3. Budbee ilmoittaa sinulle, kun palautuksesi on noudettu ja matkaa kohti verkkokauppaa.

4. Pakettisi on saapunut verkkokaupan varastolle ja kauppa alkaa käsitellä palautustasi.


POST NORD

· Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin lähetämme Sinulle sähköpostitse tulostettavan palautuslähetteen.

asiakaspalvelu@life.fi

puh. 050 5565446 arkisin klo 9-21, la klo 10-15.


Erimielisyyksien ratkaiseminen

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).


Rekisteröityminen

Rekisteröityminen ei ole tällä hetkellä mahdollista. Tulemme palauttamaan mahdollisuuden kevään aikana.